Retail

  • Tumi
    Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    ‘Tumi’ PC Hooftstraat A’dam

    Hoogwaardig projectmanagement In samenwerking met Househam Henderson Architects Berlijn, verzorgde ons bureau het volledige vergunningen traject voor de Brandstores en voerden wij het projectmanagement over de realisatie. Tumi Inc. is een hoogwaardig lederwaren Brand in het luxe segment en vereist een hoogwaardig afwerkingniveau.
    Bekijk project
  • Body Fashion United
    Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    Body Fashion United

    Een bijzondere combinatie van wensen gecombineerd in één winkel Voor Bodyfashion United, onderdeel van Ten Cate, ontwikkelden wij een nieuw Family Bodyfashion Concept “Mood”. Een multibrand store, in het midden en hoge segment, voor ondermode, lingerie, bad- en nachtmode voor dames, heren en kinderen. Een vrij unieke combinatie voor een speciaalzaak binnen één concept. Uniek ook doordat de drie doelgroepen zich bevinden binnen een eigen afdeling met een eigen karakter en sfeer waarbinnen de verschillende Brands helder aanwezig zijn. Branddesign, winkelconcept en instore communicatie zijn door ons bureau uitgevoerd en ook de realisatie is onder volledig regie van ons bureau uitgevoerd.
    Bekijk project
  • The Art of Camouflage
    Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    The Art of Camouflage

    Volledig ontwerp van Branddesign tot Shopconcept Het Concept “The Art of Camouflage”, is een mooi voorbeeld van de complete ontwikkeling van een nieuwe Brand; van logo en huisstijl tot en met het gehele storedesign. Uitgangspunt van dit concept is dat de man in de shop makkelijk zijn weg en daarmee ook de gewenste artikelen kan vinden. De shop is opgedeeld in twee gebieden, enerzijds de stoere leistenen wand met daarin de shirtpresentatie in een kast en anderzijds de warme stucwerk wand met de dassenpresentatie in lange laden. Camouflage startte met heren shirts, sevenfold-dassen en manchetknopen. Inmiddels is de collectie uitgebreid met polo’s, T-shirts, truien, broeken, schoenen en tassen. Het logo van Camouflage is een grafische uitwerking van het mannelijke Y- chromosoom en vind zijn weg in alle door Camouflage aangeboden artikelen.
    Bekijk project
  • Prénatal
    Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    Prénatal

    Na overname van de moedermaatschappij in Italië nam deze het Nederlandse winkelconcept, ontworpen door Bleeker Concepts, over voor haar warenhuizen. “In de jaren dat ik met Bleeker concepts heb gewerkt heb ik dit buro ervaren als een zeer deskundige partner in het winkel-creatieproces. Margareth Bleeker werkt vanuit puurheid, gedrevenheid en denkt mee met de opdrachtgever. De wensen van de klant staan voor haar centraal. Inzet en afstemmen op de bedrijfsstrategie maken haar ontwerpen krachtig, herkenbaar en in de uitvoering van een hoge kwaliteit. Het werken binnen een team van diverse disciplines gaat Bleeker Concepts als vanzelf goed af, waarbij de basis ligt in een respectvolle omgang met diverse participanten in het ontwerp- en bouwproces”. Petra M. van der Linden-Steenvoorden Brussen CEO Prénatal Moeder & Kind (2003-2011) Het huidige Prénatal winkelconcept is ontwikkeld vanuit een heldere nieuwe missie en visie van de Prénatal organisatie met centraal daarin de behoeften en wensen van de klant. De primaire doelgroep zijn vrouwen die zwanger zijn of net moeder van hun eerste kindje. Zij moeten in alles het gevoel krijgen dat Prénatal weet wat er in hen omgaat; dat ze begrepen worden, waardoor hun vertrouwen en vreugde groeit en ze optimaal kunnen genieten van deze bijzondere periode in hun leven. Ze worden geïnspireerd en geïnformeerd en ervaren de bijzondere band die er is tussen moeders/ouders. Deze missie en visie ligt ten grondslag aan de nieuwe warenhuizen en stadswinkels en zijn terug te vinden in het besloten karakter van bolle, holle of ronde wanden waardoor intieme ruimtes ontstaan met elk een eigen sfeerbeleving. Het modulaire concept blijft voortdurend in ontwikkeling en naast het optimaliseren van het uitgangpunt, wordt dit ook naar steeds meer dimensies vertaald zoals de verlichting en geluid.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    Hunkemöller

    "Margareth en Theo doen je in positieve zin vergeten dat je zaken doet met een gerenommeerd, professioneel bedrijf. Creativiteit, persoonlijke aandacht, integriteit en discipline zijn wat mij betreft de kernbegrippen van hun functioneren. Deze uiteenlopende waarden kunnen worden geboden doordat zij elkaar uitstekend completeren. Een team dat zich zeer goed kan en wil inleven in wat ik binnen Hunkemöller voor ogen had om een nieuw concept te realiseren. Door aan mij de juiste vragen te stellen werd ik geprikkeld om genuanceerder te worden in wat ik wilde. Daarna volgde hun uitgesproken creatieve inbreng dat vele malen mijn eigen gedachten oversteeg en ik elke keer weer in positieve zin werd verrast door te zien wat ik echt wilde maar zelf nooit had kunnen bedenken. Totdat uiteindelijk het eindconcept er stond en nog altijd de basis is van de continuïteit van Hunkemöller". Ronald Voogt, Hunkemöller (2003-2006) Het ontwikkelde winkelconcept van Hunkemöller is gebaseerd op verrassen, verwennen en verleiden. Hunkemöller kent een brede doelgroep en tevens een grote verscheidenheid aan artikelen. De winkel is rustig gehouden door de artikelen per thema te presenteren in nissen in de wand. Het verrassen, verwennen en verleiden is met name vertaald in de zwarte achterwand, waar de artikelen dominant uitspringen en de kassa achterwand, waarin met bustes een mooie presentatie mogelijk is. De ruime, luxe paskamers, de grote poef en de glazen nis met roze verlichting in de achterwand geven de winkel een extra dimensie. Het Hunkemöller concept is doorontwikkeld in een A (Luxe) en B (Standaard) concept, alsmede een “shop in shop” concept en is uitgerold binnen Europa en Azië.
    Bekijk project
  • Perry
    Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    Perry

    De eerste winkel met diverse belevingswerelden in Nederland. Daarna is dit thema veelvuldig gekopieerd. Het Perry concept is ontwikkeld in 1996 en is volledig gebaseerd op “belevingswerelden” waarbinnen voor alle sporten een eigen wereld werd ontwikkeld en elke afdeling, qua sfeer, dicht bij de betreffende sport kwam te staan. Extra sfeerverhogende dimensies zoals de testvloer voor schoenen, de hellingbaan op de outdoor-afdeling, de karpervijver, waterval, aquaria en vidi-walls maakten van Perry de eerste winkel in Nederland met een zeer eigen sfeer en karakter. Het concept is modulair opgebouwd, waarmee continue doorontwikkeling en aanpassing aan locale omstandigheden mogelijk blijft.
    Bekijk project