• Bleeker Concepts | Projecten | Kantoren

    Bolsius Nederland

    'Nieuw hoofdkantoor voor Bolsius open!' Ons bureau was voor deze bijzonder nieuwbouw verantwoordelijk voor de gehele ruimtelijke indeling en volledige afbouw en inrichting van het nieuwe hoofdkantoor voor Bolsius Nederland in Schijndel. Hoofdentree, ontvangstbalie, ontvangstruimtes, bedrijfsrestaurant, laboratorium, (koffie) meubilair, kantoorinrichting en overige verblijfsruimtes. Materialisering, kleurstellingen, wanden, vloeren en plafonds, plafond-/verlichtingsplannen.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Kantoren

    Kantoor Bleeker Concepts Interieurarchitecten

    Bleeker Concepts in een oude graanmaalderij, wie had dat gedacht…? Na ruim 8 jaar met veel plezier in Utrecht gehuisvest te zijn was het tijd voor een nieuwe stap. De economische omstandigheden waren de afgelopen jaren erg veranderd waardoor ook de vraag van de opdrachtgever veranderde. De perfecte omgeving die we gecreëerd hadden in Utrecht paste niet meer helemaal bij de nieuwe tijd. Tijd voor verandering dus. Het was nog niet eenvoudig een geschikte locatie te vinden die bij ons paste maar na de nodige bezichtigingen liepen we er zó tegen aan…in eigen dorp nog wel. Vanaf 2015 zitten we dus nu in een oude monumentale graanmaalderij. Een fijne locatie, makkelijk bereikbaar en parkeren voor de deur. De ruimte is verdeeld in begane grond, een entresol en een souterrain. De split level, zichtbaar door de grote raampartij geeft de ruimte een licht en speels effect. De oude detailleringen zoals de betonnen kolommen en plafonds hebben we behouden. Alle nieuwe interieur-onderdelen die wij hebben toegevoegd laten overduidelijk onze eigen Bleeker Concepts stijl zien: Rust, Ruimte, Harmonie, natuurlijke materialen en de groene huisstijl kleur. Ondanks het grote verschil met ons vorige kantoor herkennen opdrachtgevers en leveranciers ons direct. De meest voorkomende reactie is dat het huidige kantoor toegankelijker en speelser voelt. De openheid en transparantie die voor ons belangrijk zijn in de gehele organisatie zijn ook duidelijk voelbaar in de ruimte.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    ‘Perfumes & Colors’ Schiphol

    De relocatie van de Perfumes & Colors Store op Schiphol Plaza was aanleiding om het gehele winkelconcept te vernieuwen. Het openen van de gevel aan het Jan Dellaert plein, waar veel passagiers en passanten voorbijkomen, werd door Schiphol met open armen ontvangen. Het legt de relatie van het plein naar de Store en het binnen gebied van Schiphol Plaza. Nagenoeg alle gevels aan het centrale en drukbezochte plein van Schiphol waren dichtgeplakt. Het nieuwe concept gaf de aanleiding om deze gevel open te maken en te voorzien van twee etalages. Schiphol is erg ingenomen met dit plan en verwacht dan ook gelijksoortige initiatieven van de overige retailers op Plaza. Het logo aan Plaza zijde is uitgevoerd in doorstekende letters vanaf de achterzijde verlicht, met als resultaat een kwalitatief hoogwaardige uitstraling, passend bij het Retail concept. RGB-ledverlichting laat het logo indien gewenst van kleur veranderen bij wisseling van seizoenen of bepaalde acties. Er is bewust gekozen voor rust en ruimte, geen overkill aan graphics en signing maar een rustig overzicht waarbij alle merken op een identieke manier in de wanden gepresenteerd worden. Hierdoor is er tevens een zeer grote flexibiliteit ontstaan, wat aantrekkelijk is als merken wijzigen binnen het assortiment of merken toegevoegd moeten worden. De store is opgebouwd uit twee delen. Rechts; cosmetica, kassa en herenafdeling en links de meer kleurrijke afdeling met de verschillende parfums en make-up. De nuance in kleur tussen de verschillende werelden maakt dat de cosmetica hoek net iets warmer is dan de parfum- en cosmetica zijde. De kassa-omgeving en de herenafdeling zijn uitgevoerd in een warme bruine teint om deze afdelingen echt een duidelijke eigen plek te geven en op te laten vallen. Ledverlichting aan plafond, onder wanden en meubels zorgt voor een sfeervol effect. Het gehele lichtplan is uitgevoerd in ledverlichting. De gehele inrichting is opgebouwd uit brandwerende materialen volgens de Schiphol normen en voldoet aan de eisen van Kappé waarbij rekening wordt gehouden met de aantasting van materialen door het verstuiven van parfum. Ook de sterke mate van vervuiling vanwege de open verbinding met de NS-perrons maakt de keuze van materialen erg kritisch. Al met al een bijzondere store met een nieuwe presentatiewijze voor Parfum en Cosmetica en een uiterst overzichtelijke, goed verlichte ruimte, waarin het prettig verblijven en shoppen is.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    ‘Otentic Perfumes’ Schiphol

    Otentic Perfumes is een redelijk nieuw merk in de parfum-wereld, met inmiddels twee winkels in Amsterdam en Antwerpen. Om het merk meer bekendheid te geven heeft de opdrachtgever ervoor gekozen om op Schiphol Plaza een Pop Up Store te maken. Door de relocatie van Perfumes & Colors kwam er een mooie locatie vrij op Plaza waar de Pop Up Store van Otentic gedurende een aantal maanden haar intrek mocht nemen. Met beperkte middelen werd de bestaande winkel omgevormd naar een geheel nieuwe uitstraling passend bij de wereld van Otentic. Centraal bij dit merk staat de kolibrie, een hele kleine vogel die met zijn smalle snavel de beste nectars uit bloemen weet te krijgen. Deze ingrediënten worden gebruikt voor het maken van de parfums. Het merk bestaat uit inmiddels negen geurlijnen, ieder met acht verschillende parfums. Iedere geurlijn heeft z’n eigen geur, kleur en verhaal, welke wordt verteld op de schermen bij de meubels. In de winkel en in de etalages is gewerkt met puur wit en natuurlijk groen. Iedere geurlijn heeft in de etalage ook een eigen plek gekregen waarbij ook gewerkt is met gekleurd licht.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    BouwShop+ Raab Karcher

    Bouwmarkt "BouwShop+" voor Raab Karcher Het nieuwe Bouwmarkt Concept "BouwShop+" voor de bouwprofessional is ontwikkeld vanuit de gedachte SNELHEID, GEMAK EN COMFORT. Een bijzonder ruime en overzichtelijke bouwmarkt waarin de bestaande showroom per productgroep is geïntegreerd in de shop. Alles is gericht op service waarbij er verschillende zones zijn ontwikkeld om het gemak voor- en tijdens de aankoop te vereenvoudigen. De 'Bestel- & Advieszone' voor on- en offline doen van bestellingen. De 'Comfort zone' voor een rustige werkplek terwijl de bestellingen worden ingeladen. De 'Sociale zone' voor het ontmoeten van collega's en een kop koffie, ook terwijl de bestelling wordt ingeladen. Verder de overkapping van de parkeerplaatsen voor het droog kunnen laden van de bestellingen. Het volledige concept is gebaseerd op een duidelijke briefing vanuit Raab Karcher's Marketingafdeling waarin de missie en visie op de ontwikkelingen in de bouwmarkt en de reactie hierop vanuit Raab Karcher is weergegeven. Samen met een team van professionele productspecialisten en de afdeling marketing van Raab Karcher is het basis concept ontwikkeld. In Zwolle is de bestaande vestiging volledig omgebouwd en de eerste pilot van het BouwShop+ concept gerealiseerd. Ons bureau was verantwoordelijk voor de vertaalslag naar de shop in Zwolle als ook voor de volledige bouwbegeleiding van vergunningen, aanbesteding tot bouwmanagement, oplevering en nazorg.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    Villa Optica 2.0 Apeldoorn

    Villa Optica verdubbeld vloeroppervlakte in Apeldoorn! Na de verbouwing van Villa Optica in Duiven in 2016, nu alweer een volledige uitbreiding van de eerste optiekzaak in Apeldoorn. Naar voorbeeld van het basis concept is de bestaande winkel in vloeroppervlakte nagenoeg verdubbeld. Herkenbare elementen en materialen uit het basis concept komen ook hier weer terug, waarbij ook de in het oog springende houten wand en akoestische plafond de warme tegenhanger is voor de lichte omgeving waarin de brillen optimaal gepresenteerd kunnen worden. Zowel de akoestiek als ook de verlichting zijn ook nu weer verbeterd en het resultaat is gedurfd maar bovenal functioneel doordacht. Het basis concept is herkenbaar en ondanks of juist dankzij de diverse bouwkundige uitdagingen kreeg deze winkel weer een hele andere vorm. Het effect is echter hetzelfde, een moderne warme winkel met een duidelijk positief effect op de omzet. Ons bureau was verantwoordelijk voor het totale winkelconcept van schetsontwerp tot definitief ontwerp, werktekeningen, de engineering en het verlichtingsplan.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    Yogisha, Yoga Lifestyle Shop

    Yoga Lifestyle Shop Amsterdam Yogisha verhuist naar nieuwe yoga shop op de Ceintuurbaan 306 in Amsterdam! Na het succes van de winkel in Den Haag (2016), nu een tweede Yoga Shop in hetzelfde concept maar toch weer anders. "Dé on- en offline "spicy" Yoga Lifestyle Shop", aldus Dominique en Bajo die hun bijzondere yoga producten nu nog optimaler kunnen presenteren op een mooie locatie in Amsterdam. Het team van Bleeker Concepts Interieurarchitecten ontwikkelde het basis concept in 2016, implementeerde dit op de nieuwe locatie en zorgde tevens voor een perfecte realisatie in nauwelijks 2 weken doorlooptijd en binnen budget.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    Cruyff Store, Amsterdam

    "Je moet schieten anders kan je niet scoren" Johan Cruijff Het werd tijd voor een Cruyff Store in Amsterdam, zeker na het overlijden van de legendarische voetballer Johan Cruijff in 2016. De opdrachtgever “Premium Inc.” sprak met grote passie over Johan. Hij was niet alleen voetballer maar ook motivator en oprichter van de Johan Cruyff Foundation, die kinderen bij elkaar brengt en stimuleert te bewegen door te sporten. Belangrijk binnen de opdracht was het DNA van Cruijff voelbaar te maken in het winkelconcept. Onderstaande tekst omschrijft wie Cruyff was en hoe hij in het leven stond. For Cruyff, football was a means to a greater end. On the pitch, he used it to share excellence and brilliance with the rest of the world. Off the pitch it gave him a life of comfort, style and access to beautiful things. Johan’s style of play took the world by storm, and so did his combination of football, fashion and elegance. It was something new and completely different. It was Football Luxury and will forever be linked with Cruyff. Het pand aan de Kalverstraat was niet groot maar we wilden toch een duidelijke link maken met deze iconische figuur. De originele details van het pand zijn behouden zoals de houten balken van de etage en de luiken voor de raampartijen achterin de winkel. Ook de grove stenen wanden voor in de winkel zijn behouden. Binnen dit originele kader zijn elementen ingebracht die het DNA van Cruijff borgen. Het warme, luxe notenhout waar de schoenen op gepresenteerd worden. De gouden belijningen in de vloer die uitlopen op een 'hexagon' achterin de winkel. Alle hexagon’s zijn subtiel toegepast, ton sur ton als patroon op de achterwanden en als oranje sticksels bij de banken. Achterin de winkel komt het goud iconisch terug als Bollon d’Or op een bijzonder meubel, als trofee, achterin de winkel. Ook hier is de oranje wand zichtbaar waarop de legendarische spreuken van Cruijff te lezen zijn.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Wonen

    Woonhuis Ouderkerk aan de Amstel

    Uitbreiding, herindeling begane grond, 2 verdiepingen en volledige inrichting woonhuis. De wens van de familie was om de aangekochte woning qua indeling volledig te wijzigen, uit te breiden op zowel begane grond als tweede verdieping en als geheel te komen met een afbouw- en inrichtingsplan. Daarbij was met name het hoge afwerkingsniveau, de toe te passen materialen en kleuren en oog voor detail van groot belang. Vanwege de drukke agenda’s was volledige ontzorging van met name het realisatieproces de grootste wens van de familie en dat is binnen het afgesproken budget, tijdspad en met behoud van de hoogste kwaliteit gerealiseerd. Ons bureau was verantwoordelijk voor het totale ontwerp van Schetsontwerp tot en met Definitief ontwerp, werktekeningen, verlichtingsplan, omgevingsvergunning en de volledig aanbesteding op alle onderdelen. De realisatie is volledig onder regie van ons bureau uitgevoerd binnen de gestelde randvoorwaarden van tijd, kosten en kwaliteit.
    Bekijk project
  • Bleeker Concepts | Projecten | Retail

    “Vrijbuiter” Retail Concept

    De directie van Vrijbuiter vraagt ons mee te denken over een nieuw winkelconcept voor Vrijbuiter. Doordat het om grote oppervlaktes gaat is de uitdaging om met weinig middelen een groot effect te creëren. Doel is in eerste instantie; "bedankt een overzichtelijke winkel, waarin de verschillende afdelingen ieder een eigen plek gaan krijgen". Verder is de wens van Vrijbuiter om met een vaste routing te gaan werken met aan het einde een klantenmagazijn. De klant zal op die manier alle afdelingen doorlopen en de zware artikelen pas aan het einde hoeven te pakken. Belangrijk voor ons was dus de vierkante meter prijs laag te houden. Door het toepassen van een eenvoudig winkelsysteem en deze te voorzien van een relatief goedkope houtsoort is er een nieuwe sfeervolle winkel ontstaan. De grote hoogte is opgelost door boven de systeemwanden een donker strook aan te brengen welke zowel voor navigatie zorgt als voor een menselijke maat en een stuk rust naar het open plafond. Op elke afdeling is een rotswand geplaatst waarop door signing is aangegeven hoe je het beste een artikel kunt uitzoeken. De afdelingen volgen elkaar in logische volgorde op, zodat je heel makkelijk door de 8.000 m2 grote winkel loopt. Op diverse plaatsen is er ook direct gekeken naar de presentatiewijze. Hoe overzichtelijker de winkel is bij zo’n grote oppervlakte, hoe makkelijker de klant iets kan vinden. De wijze van presenteren is daarbij van groot belang. Naast de algemene verlichting zijn er tevens een groot aantal spots toegevoegd om de artikelen uit te lichten. Resultaat is een goed overzichtelijke en klantvriendelijke winkel.
    Bekijk project